Friday, September 28, 2012

Soya konusu...


Evet, soya konusuna gelirsek... Farklı görüşler var bu konuda farklı kaynaklardan. Andrew Weil öve öve bitiremiyor soyanın faydalarını. İkinci haftayı yazdığımda zaten ortaya çıkacak onun fikirleri. Nagel ve Price ise tüketiminin zarar bile getirebileceği durumlardan söz ediyorlar. Bir ziraat mühendisi olan babam ise, artık bütün soyaların GDO'lu olduğunu ve  bu değişimden dolayı zararı varsa uzun bir gelecekte öğrenebileceğimizi söylüyor. Ben soyayı seviyorum. Weil'ın diyetine ilk başladığımda hayli de tükettim. Ancak örneğin Nagel Soya sütündeki östrojenin zararlı olabildiği noktalara dikkat çekiyor. Dişler için de pythic asit barındırdığı için yenmemesi gerekenler arasında..

Benim soya ürünleri ile ilgili sorunum ise fazlaca işlenmiş olmaları, yalnızca paketlerde olması ve ham olarak edinemiyor olmamız. Tüm bu saydıklarım birleşince soya sütünü kullanmamaya, soya ürünlerini seyrek tüketmeye karar verdim. Sanırım beslenmede en önemlisi çeşidi arttırıp her şeyden biraz da olsa yemek ve biraz da vücudumuzu dinlemek. Siz ne diyorsunuz?

Şekersiz beşinci gün...<3

Fotoğraf: Urla-2008, Eski evin üstündeki tarla, Benim hayalimdeki ev 

No comments:

Post a Comment